Společnost pro trvale udržitelný život

Kalendář akcí

září 2017
Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Old cadastral map of Praha-Josefov and surround areas

Komise pro životní prostředí Akademie věd ČR a Společnost pro trvale udržitelný život - pražská pracovní skupina si Vás dovolují pozvat na odborný pracovní seminář

Metropolitní plán Prahy – jak dál?

středa 15. 3. 2017, 15:00–17:30 hod. sál 108, I. patro Akademie věd ČR, Národní 3, Praha 1

Podle předkladatelů je Metropolitní plán inovativním dokumentem – přichází se změnou paradigmatu v plánování města. Namísto dosavadního plánování města na základě funkčního využití ploch se navrací k předsocialistickému způsobu územního plánování: základním principem Metropolitního plánu je vymezování veřejných prostranství, struktury a kompozice zástavby či stanovení výškové regulace. Bude tomu tak skutečně? Jaké jsou návrhy na dopracování? K diskusi nad Metropolitním plánem byli pozvání odpovědní pracovníci Magistrátu a hl. m. Prahy, Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy a špičkoví odborníci na územní plánování.

Online Survey Icon or logoDovolujeme si vás oslovit s anketou, která je realizovaná na základě projektu České rozvojové agentury Vzdělávání ke sdílené odpovědnosti: klíčové kompetence globálního občana, a v širších souvislostech debat o budoucnosti vzdělávání. Cílem ankety je shromáždit názory a požadavky na vzdělání od co nejširšího spektra českých společenských aktérů, kteří jsou buď součástí vzdělávacího systému, nebo jej nějakým způsobem využívají, přispívají do něj atd. Jako jeden z těchto důležitých "hráčů" budete mít možnost formulovat vlastní představu o dobrém vzdělávání, což přispěje k pochopení zájmů a názorů české společnosti.

Pokud máte zájem nám pomoci, anketu najdete zde.

automatSpolečná tisková zpráva Nadace Partnerství, iniciativ Auto*Mat, Brno na kole a Společnosti pro trvale udržitelný život ze dne 3.11.2014.

Praha – Ministerstvem dopravy připravovaná novela zákona o provozu na pozemních komunikacích obsahuje z hlediska bezmotorové dopravy sporné body a postrádá řešení dlouhodobě známých nedostatků. Neziskové organizace zabývající se rozvojem cyklistické a pěší dopravy proto podávají ke znění novely připomínku.

 DSC0019aVe dnech 19. – 21. září 2014 se konalo v penzionu Jurika v Bobrovci už 20. setkání členů české i slovenské Společnosti pro trvale udržitelný život v Západních Tatrách, kde před 19 lety zahynuli pod lavinou v dolině Parichvost Josef Vavroušek s dcerou Petrou (první setkání se konalo již v roce tragédie, proto nesouhlasí počet let a počet setkání). Josef by se letos v září dožil 70 let a za rok to bude už 20 let, co ho postrádáme. Po několika letech nižší účasti se letos řady návštěvníků opět rozrostly na 19 lidí, po letech zdravotních problémů se opět zúčastnila a statečně došla až k mohyle a zpět Eva Vavroušková, slavící narozeniny v září stejně, jako je slavil Pepík.

pcm-id-1bTradiční setkání členů české a slovenské STUŽ, které letos proběhne již po dvacáté se zařadilo mezi tisíce celosvětových akcí hnutí "People´s Climate March", které vyzývá politiky k účinným opatřením k ochraně klimatu. Hlavní akcí tohoto hnutí je velký pochod New Yorkem v neděli 21. 9. - v předvečer tzv. "Klimatického Summitu", který svolal na 23. září generální tejemník OSN Pan Ki-Mon.

Pokud se někdo pod dojmem událostí z Listopadu 1989 a následujících cca 3 let po něm v České republice domníval, že česká společnost směřuje k naplnění nějaké jednotící ideje svobody, demokracie a sociálního smíru, přehlížel symptomy trvajícího latentního příkopu mezi vyznavači liberalismu, svobody jedince jako nejvyšší hodnoty, kterou nesmí omezovat ani nějaká výsadní politická skupina, ale dokonce ani stát ve „veřejném zájmu“, a mezi zastánci sociálního, v jejich pojetí ovšem spíše „socialistického“ státu, který lidem poskytuje bezpečí a sociální jistoty, ale za cenu určitých omezení svobody a přerozdělování vytvářeného národního bohatství.

riha01Ředitel Správy KRNAP Ing. Hřebačka, autor projektu Ing. arch. Petr Hájek a starosta Vrchlabí Ing. Sobotka za účasti desítek hostí slavnostně otevřeli nové Středisko ekologické výchovy Správy KRNAP ve Vrchlabí. Pozoruhodný objekt, zapuštěný hluboko pod původním povrchem terénu v místě zdemolovaných garáží Správy KRNAP na okraji zámeckého parku, evokuje zastřešením a vegetačním pokryvem tvarosloví horského terénu...

Každý, kdo v předvolební kampani a včera po sečtení hlasů v návazných publicistických pořadech v rozhlase či v televizi sledoval chování představitelů politických stran a hnutí, ucházejících se o čest spravovat v příštím funkčním období veřejné záležitosti, musel chvílemi podléhat malomyslnosti. Je totiž zjevné, že ač se nám „zavedené“ a donedávna střídavě vládnoucí strany snaží namluvit opak, „nic z minulého (zlého) nezapomněly a nic nového (dobrého) se nenaučily“.

Vodní doprava patří k nejstarším druhům dopravy vůbec. Vodní cesty nebylo třeba náročně budovat jako cesty nebo železnice, stačilo odstraňovat překážky splavnosti, trasy byly přirozeně energeticky nenáročné, jejich optimalizaci provedla příroda. Výtlak plavidel a tím i jejich nosnost po tisíciletí odpovídaly charakteru a mocnosti toku a jeho sezónním proměnám – od jednoduchých vorů po skutečná plavidla...

Podkategorie

Články v této kategorii vyjadřují pouze osobní názory jednotlivých autorů a nemusí se shodovat s postojem Společnosti pro trvale udržitelný život.

Společnost pro trvale udržitelný život
Zpravodaj STUŽ
ISSN 1802-3053


Creative Commons License