Primátor města Plzně Pavel Rödl (ODS) prý doufá, že se systému integrované dopravy ujme krajský úřad. Jenže jednání o převzetí projektu proběhla prý zatím bez výsledků. Důvod je jasný z vyjádření primátorova náměstka Náhlíka pro Plzeňský deník: "Systém dotují asi 20 miliony ročně jen Plzeňské městské dopravní podniky a Holding, tedy firmy města. Je oprávněné chtít, aby si výdaje převzal na sebe kraj, když integrovaný dopravní systém působí i mimo Plzeň." Jenže integrovaný systém nezahrnuje celý Plzeňská kraj, a tak se stejně oprávněně mohou třeba radní z Klatov, Domažlic nebo Tachova bouřit proti tomu, aby kraj financoval projekt, z něhož bude mít největší profit zrovna největší a nejbohatší město kraje - Plzeň.
Dopravou způsobený hluk a znečištění ovzduší dlouhodobě překračuje platné normy pro životní prostředí a zkracuje život tisícům obyvatelům města Plzně. Dalo by se tedy předpokládat, že město bude činit rázné kroky pro zlepšení kvality života svých obyvatel. Městský rozpočet sice činí téměř 5 miliard korun, ale na zachování integrovaného dopravního systému je zřejmě radním městských peněz líto.
Našli jich však dost pro sebe, aby se poprvé v historii všech devět radních zaměstnalo (za několikanásobek průměrného platu) ve funkcích primátora, jeho náměstků nebo uvolněných členů Rady. Část z nich si našla i slušně placené "vedlejšky" pro sebe a své stranické kolegy , např. v řídících orgánech městem ovládané Plzeňské teplárenské a.s.
A tak zatímco jiné regiony Evropy své integrované dopravní systémy rozvíjejí a zdokonalují, ten plzeňský má bohužel na kahánku. Plzeňští radní mají zřejmě "jiné priority" ...
Miroslav Šuta