Společnost pro trvale udržitelný život

Aktuality STUŽ

Aktuality STUŽ je emailový zpravodaj, který vychází přibližně jednou za 2 týdny a přináší aktuality pro členy a příznivce STUŽ. Přihlaste se k jeho odběru vyplněním jednoduchého formuláře zde.

Archiv doposud vydaných Aktualit STUŽ.

Staňte se členem STUŽ

Není nic jednoduššího, než se přihlásit.

Informace o podmínkách členství

On-line přihláška za člena STUŽ

 

STUŽ na sociálních sítích

Sledujte nás také na sociálních sítích - tam najdete aktuální informace a zajímavosti

Facebook

Twitter

Vedení plzeňské radnice (koalice ODS, KDU-ČSL a Pravé volby pro Plzeň) je připraveno zlikvidovat regionální systém integrované dopravy na Plzeňsku. Plzeňští radní plánují zrušení společnosti Plzeňský holding, která doposud projekt zajišťuje a částečně také finančně podporuje. Náměstek primátora Plzně zodpovědný za oblast životního prostředí Petr Náhlík (KDU-ČSL) pro Mf Dnes uvedl: "Pokud se nepovede do půl roku převést organizaci projektu na Plzeňský kraj, město je připraveno systém zrušit".

Primátor města Plzně Pavel Rödl (ODS) prý doufá, že se systému integrované dopravy ujme krajský úřad. Jenže jednání o převzetí projektu proběhla prý zatím bez výsledků. Důvod je jasný z vyjádření primátorova náměstka Náhlíka pro Plzeňský deník: "Systém dotují asi 20 miliony ročně jen Plzeňské městské dopravní podniky a Holding, tedy firmy města. Je oprávněné chtít, aby si výdaje převzal na sebe kraj, když integrovaný dopravní systém působí i mimo Plzeň." Jenže integrovaný systém nezahrnuje celý Plzeňská kraj, a tak se stejně oprávněně mohou třeba radní z Klatov, Domažlic nebo Tachova bouřit proti tomu, aby kraj financoval projekt, z něhož bude mít největší profit zrovna největší a nejbohatší město kraje - Plzeň.

Dopravou způsobený hluk a znečištění ovzduší dlouhodobě překračuje platné normy pro životní prostředí a zkracuje život tisícům obyvatelům města Plzně. Dalo by se tedy předpokládat, že město bude činit rázné kroky pro zlepšení kvality života svých obyvatel. Městský rozpočet sice činí téměř 5 miliard korun, ale na zachování integrovaného dopravního systému je zřejmě radním městských peněz líto.

Našli jich však dost pro sebe, aby se poprvé v historii všech devět radních zaměstnalo (za několikanásobek průměrného platu) ve funkcích primátora, jeho náměstků nebo uvolněných členů Rady. Část z nich si našla i slušně placené "vedlejšky" pro sebe a své stranické kolegy , např. v řídících orgánech městem ovládané Plzeňské teplárenské a.s.

A tak zatímco jiné regiony Evropy své integrované dopravní systémy rozvíjejí a zdokonalují, ten plzeňský má bohužel na kahánku. Plzeňští radní mají zřejmě "jiné priority" ...

Miroslav Šuta

Společnost pro trvale udržitelný život
Zpravodaj STUŽ
ISSN 1802-3053


Creative Commons License