Společnost pro trvale udržitelný život

Aktuality STUŽ

Aktuality STUŽ je emailový zpravodaj, který vychází přibližně jednou za 2 týdny a přináší aktuality pro členy a příznivce STUŽ. Přihlaste se k jeho odběru vyplněním jednoduchého formuláře zde.

Archiv doposud vydaných Aktualit STUŽ.

Staňte se členem STUŽ

Není nic jednoduššího, než se přihlásit.

Informace o podmínkách členství

On-line přihláška za člena STUŽ

 

STUŽ na sociálních sítích

Sledujte nás také na sociálních sítích - tam najdete aktuální informace a zajímavosti

Facebook

Twitter

„Rakousko není Česko, ani když se bourá“, napsal Martin Komárek v MF Dnes 26. 3. To je fakt, který nikdo nezpochybňuje. Jenže důvody, které uvádí Martin Komárek pro tento „objev dne“, jsou „vedle jak ta jedle“.

Především hlavní příčinou hromadných nehod, jako byla ta minulý týden u Humpolce i tato včerejší v Rakousku je nesoudnost a neopatrnost řidičů, nikoliv stav dálnice či značení. Nepřizpůsobení rychlosti jízdy aktuálnímu stavu vozovky, kterou žádná silniční správa na světě nedokáže při sněhové vánici udržet s bezpečným povrchem v celé délce, viditelnosti a schopnosti ubrzdit vůz, to je stejná příčina tam i tady. Za to nemohou ani v Rakousku, ani v Česku vlády.

Co je však doslova „bezočivost“ pana Komárka do nebe volající, je svést to na sociálně demokratické vlády za pomoci „sršatých zelenáčů, kteří kvůli nějaké květince nechají udusit Plzeň“. Tak tedy pro osvěžení paměti pana Komárka a všech, kteří jsou obětí goebelsovského „stokrát opakovaná lež se stane pravdou“:

Plzeň mohla mít jižní obchvat dálnice D5 v provozu už od listopadu 1997, v souladu se změnou Územního plánu Plzeňské aglomerace z roku 1991, a to právě péčí „sršatých zelenáčů“, protože územní plánování tehdy bylo v kompetenci MŽP. Jenže byla to plzeňská radnice, vedená ODS a primátorem Zdeňkem Prosekem, která Pithartovou vládou schválenou změnu ÚPN VÚC Plzeňské aglomerace poté napadla a vynutila si v roce 1994 na vládě, mezitím po rozdělení ČSFR změněné na koaliční pod vedením ODS a Václava Klause, kdy územní plánování přešlo na Ministerstvo hospodářství vedené členem ODS Karlem Dybou, další změnu trasy. Ta se přeprojektovala ze schválené původní varianty KU na dnešní realizovaný delší, nákladnější, dopravně nepřehledný a potencionálně dopravně nebezpečný hybrid v podobě varianty SUK. Takže žádným sociálním demokratům a environmentalistům, ale právě ODS mohla Plzeň poděkovat za sedmileté zdržení termínu zprovoznění jižního obchvatu Plzně. Dnes už je z nové zástavby v původním chráněném koridoru mezi Bručnou a Černicemi jasné, jaké zájmy a spekulace s pozemky i investičními příležitostmi pro dodavatele byly tehdy ve hře. Stálo to díky tunelu pod vrchem Valík o pěkných pár stovek milionů z veřejných rozpočtů více a denně tam každé z projíždějících desetitisíců aut ujede díky zvolené variantě o pouhých cca 750 m delší vzdálenost. Zdánlivá „maličkost“. Tato vozidla však spálí navíc denně v součtu tolik paliva, jako by jedno auto spálilo při objetí zeměkoule po rovníku, tedy cca 40 tis. km. Pravda, ten přírůstek emisí škodlivin do ovzduší konzumují v o něco menším množství občané Plzně, kvůli které se přeci obchvat dělal, ale o to více si je spolu s hlukem „užijí“ ve Štěnovicích a Útušicích. Takže pravdu má pan Komárek jen s těmi „spekulanty s pozemky“ a s tou neschopností politiků, i když jinak a jiných, než to původně myslel.

Odpovědný novinář či publicista, než něco napíše, studuje skutečné prameny, ne virtuální účelově pozměněnou a zprostředkovanou fikci, kterou se snaží viníci zastřít s pomocí prodejných novinářů a politického bulváru reálný stav věcí. Takovému novináři se nemůže stát, že by kratičkým článkem postavil pomník zaslepené zaujatosti a novinářské nezodpovědnosti. Jenže alespoň někteří lidé si, naštěstí, pamatují, jak to bylo doopravdy. 

You have no rights to post comments

Společnost pro trvale udržitelný život
Zpravodaj STUŽ
ISSN 1802-3053


Creative Commons License