Stanovisko předsednictva STUŽ k materiálu Ministerstva dopravy a spojů ČR pro vládu ČR z 19.5.1997 „Dopravní strategie ČR“
k navrhované změně územního plánu hlavního města Prahy č. VII/776, týkající se území Hagiboru v Praze 10 - Strašnicích.
Dne 6. května 1997 se konal v Praze diskusní pořad týkající se řešení dálničního obchvatu Plzně. Byla na něj pozvána řada úředních činitelů, kteří v minulosti do věci zasáhli (úředníci z MŽP, plzeňský primátor, ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR), kteří se nedostavili. Jedinými zastánci oficiální verze obchvatu tak byli náměstek primátora Plzně Ing. Petr Náhlík a Ing. Jiří Balihar, vedoucí odboru stavebně správního Magistrátu města Plzně. Těmto dvěma jmenovaným patří naše uznání, že přišli obhajovat své názory na věc a nevymluvili se, jako mnozí jiní.
V současnosti se rozhoduje o budoucí podobě oblasti Lysolaje-jih na severozápadním okraji Prahy, v těsné blízkosti přírodního parku Šárka-Lysolaje. Koncept územního plánu hl.m.Prahy označuje toto území zčásti jako nestabilizované, zčásti stabilizované jako zeleň. Ve skutečnosti se jedná o neurbanizovanou plochu obklopenou ze tří stran přírodním parkem, v sousedství zvláště chráněných území Dolní Šárky a Housle v Lysolajích. Převážně ji tvoří dosud zemědělský využívaná orná půda, historické polní cesty a meze. Těsné okolí tvoří luční a lesní porosty a oblast přiléhá k historické části obce Lysolaje.
Dne 28. ledna 1997 na zasedání rady sdružení "Čechy nad zlato" v Blatné vydali zde přítomní starostové měst a obcí a zástupci občanských sdružení prohlášení, kterým se solidarizují s vedením města Kašperské Hory, jež nese nyní i za jiné regiony plnou tíži střetu zájmů s prospektory a možnými budoucími těžaři zlaté rudy. Situace se zde rychle dramatizuje.
Stanovisko STUŽ ke státní dopravní politice a koncepci rozvoje dopravy v ČR
Připomínky STUŽ k rozpracování Směrnice Rady EU č. 96/61 ES ze dne 24.9.1996 týkající se integrované prevence a omezování znečištění
ke střetům při péči o krajinu (Otevřený dopis starostce Police nad Metují)
k zastavení osobní dopravy na krkonošských železničních tratích Trutnov-Svoboda nad Úpou a Tanvald-Harrachov
k přípravě energetického zákona.
Výroba energie je jedním z nejvýznamnějších zdrojů znečištění životního prostředí v naší republice. Dočasný pokles výroby v minulých letech vedl ke snížení spotřeby energie a tím přispěl i k podstatnému zlepšení některých faktorů životního prostředí. V současnosti však opět dochází k růstu spotřeby energie, především elektrické a tím i k nárůstu produkce škodlivých látek.
k situaci ve slovenské kultuře.
Je to nedělitelnost lidských svobod, která nás vede k tomuto „vměšování“ do záležitostí sousedního státu, s nimž jsme sdíleli více než půl století společný osud.