Prestižní americký ekonomický deník Wall Street Journal přinesl 7. prosince 2005 zprávu, že firma Microsoft se rozhodla do konce roku vyloučit z používání polyvinyl chlorid (PVC). Microsoft se tak rozhodl vzhledem rostoucímu znepokojení z ekologických a zdravotních dopadů výroby, užívání a likvidace PVC.

Podle Wall Street Journal (WSJ) Microsoft používal PVC převážné v obalech a z větší části ho hodlá nahradit papírovou lepenkou. Částečně také PET folií, která se používá např. k balení potravin a nápojů a která se snadno recykluje.

Rozhodnutí šéfů společnost Microsoft je jednou z mnoha špatných zpráv pro chlórový průmysl a výrobce PVC. Podle WSJ se Microsoft přidal k řadě dalších předních firem, které se rozhodly vyloučit používání PVC jako jsou např. výrobce počítačů Hewlett-Packard, obchodní řetězec Wal-Mart Stores nebo výrobce zdravotnického vybavení Kaiser Permanente.

Amerických firem, které pracuje na vyloučení PVC, je podle americké nevládní organizace Center for Health, Environment and Justice (Centrum pro zdraví, životní prostředí a spravedlnost), která vede kampaň proti používání PVC, mnohem více a patří mezi ně např. výrobce sportovní obuvi NIKE nebo firma Johnson & Johnson.

Zpráva mezinárodní ekologické organizace Greenpeace "Budoucnost bez PVC" (PVC-free future) uvádí, že politiku restrikce používání PVC přijaly už stovky firem, mezi které patří např. Herlitz, H&M, Lego, Peugeot, Opel, BMW, Mercedes, AEG, Fresenius, Otto, Quelle, Honda, Nissan, Toyota. Sharp, Electrolux, IKEA, Migros, ale třeba i londýnské metro.