Komise pro životní prostředí Akademie věd ČR a Společnost pro trvale udržitelný život - pražská pracovní skupina si Vás dovolují pozvat na odborný pracovní seminář
Metropolitní plán Prahy – jak dál?
středa 15. 3. 2017, 15:00–17:30 hod. sál 108, I. patro Akademie věd ČR, Národní 3, Praha 1
Podle předkladatelů je Metropolitní plán inovativním dokumentem – přichází se změnou paradigmatu v plánování města. Namísto dosavadního plánování města na základě funkčního využití ploch se navrací k předsocialistickému způsobu územního plánování: základním principem Metropolitního plánu je vymezování veřejných prostranství, struktury a kompozice zástavby či stanovení výškové regulace. Bude tomu tak skutečně? Jaké jsou návrhy na dopracování? K diskusi nad Metropolitním plánem byli pozvání odpovědní pracovníci Magistrátu a hl. m. Prahy, Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy a špičkoví odborníci na územní plánování.
Otevřený dopis členkám a členům Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Dovolujeme si vás oslovit s anketou, která je realizovaná na základě projektu České rozvojové agentury Vzdělávání ke sdílené odpovědnosti: klíčové kompetence globálního občana, a v širších souvislostech debat o budoucnosti vzdělávání. Cílem ankety je shromáždit názory a požadavky na vzdělání od co nejširšího spektra českých společenských aktérů, kteří jsou buď součástí vzdělávacího systému, nebo jej nějakým způsobem využívají, přispívají do něj atd. Jako jeden z těchto důležitých "hráčů" budete mít možnost formulovat vlastní představu o dobrém vzdělávání, což přispěje k pochopení zájmů a názorů české společnosti.
Pokud máte zájem nám pomoci, anketu najdete zde.
Dovolujeme si upozornit, že informace na stránkách Hnutí Život, že by STUŽ měla být členským sdružením Hnutí Život nemá jakýkoliv reálný základ. Navíc výzva, na kterou se prokliknete přes název naší Společnosti obsahuje mnoho nepřesností či přímo nepravd.
Společná tisková zpráva Nadace Partnerství, iniciativ Auto*Mat, Brno na kole a Společnosti pro trvale udržitelný život ze dne 3.11.2014.
Praha – Ministerstvem dopravy připravovaná novela zákona o provozu na pozemních komunikacích obsahuje z hlediska bezmotorové dopravy sporné body a postrádá řešení dlouhodobě známých nedostatků. Neziskové organizace zabývající se rozvojem cyklistické a pěší dopravy proto podávají ke znění novely připomínku.
Ve dnech 19. – 21. září 2014 se konalo v penzionu Jurika v Bobrovci už 20. setkání členů české i slovenské Společnosti pro trvale udržitelný život v Západních Tatrách, kde před 19 lety zahynuli pod lavinou v dolině Parichvost Josef Vavroušek s dcerou Petrou (první setkání se konalo již v roce tragédie, proto nesouhlasí počet let a počet setkání). Josef by se letos v září dožil 70 let a za rok to bude už 20 let, co ho postrádáme. Po několika letech nižší účasti se letos řady návštěvníků opět rozrostly na 19 lidí, po letech zdravotních problémů se opět zúčastnila a statečně došla až k mohyle a zpět Eva Vavroušková, slavící narozeniny v září stejně, jako je slavil Pepík.
Tradiční setkání členů české a slovenské STUŽ, které letos proběhne již po dvacáté se zařadilo mezi tisíce celosvětových akcí hnutí "People´s Climate March", které vyzývá politiky k účinným opatřením k ochraně klimatu. Hlavní akcí tohoto hnutí je velký pochod New Yorkem v neděli 21. 9. - v předvečer tzv. "Klimatického Summitu", který svolal na 23. září generální tejemník OSN Pan Ki-Mon.
Pokud se někdo pod dojmem událostí z Listopadu 1989 a následujících cca 3 let po něm v České republice domníval, že česká společnost směřuje k naplnění nějaké jednotící ideje svobody, demokracie a sociálního smíru, přehlížel symptomy trvajícího latentního příkopu mezi vyznavači liberalismu, svobody jedince jako nejvyšší hodnoty, kterou nesmí omezovat ani nějaká výsadní politická skupina, ale dokonce ani stát ve „veřejném zájmu“, a mezi zastánci sociálního, v jejich pojetí ovšem spíše „socialistického“ státu, který lidem poskytuje bezpečí a sociální jistoty, ale za cenu určitých omezení svobody a přerozdělování vytvářeného národního bohatství.
Ředitel Správy KRNAP Ing. Hřebačka, autor projektu Ing. arch. Petr Hájek a starosta Vrchlabí Ing. Sobotka za účasti desítek hostí slavnostně otevřeli nové Středisko ekologické výchovy Správy KRNAP ve Vrchlabí. Pozoruhodný objekt, zapuštěný hluboko pod původním povrchem terénu v místě zdemolovaných garáží Správy KRNAP na okraji zámeckého parku, evokuje zastřešením a vegetačním pokryvem tvarosloví horského terénu...
Každý, kdo v předvolební kampani a včera po sečtení hlasů v návazných publicistických pořadech v rozhlase či v televizi sledoval chování představitelů politických stran a hnutí, ucházejících se o čest spravovat v příštím funkčním období veřejné záležitosti, musel chvílemi podléhat malomyslnosti. Je totiž zjevné, že ač se nám „zavedené“ a donedávna střídavě vládnoucí strany snaží namluvit opak, „nic z minulého (zlého) nezapomněly a nic nového (dobrého) se nenaučily“.
Vodní doprava patří k nejstarším druhům dopravy vůbec. Vodní cesty nebylo třeba náročně budovat jako cesty nebo železnice, stačilo odstraňovat překážky splavnosti, trasy byly přirozeně energeticky nenáročné, jejich optimalizaci provedla příroda. Výtlak plavidel a tím i jejich nosnost po tisíciletí odpovídaly charakteru a mocnosti toku a jeho sezónním proměnám – od jednoduchých vorů po skutečná plavidla...
Podkategorie
Články členů Počet článků: 192
Články v této kategorii vyjadřují pouze osobní názory jednotlivých autorů a nemusí se shodovat s postojem Společnosti pro trvale udržitelný život.